Transportas

Kaip atrodys transporto ateitis? Tobulėjant technologijoms, mūsų keliuose ir danguje įvyks esminių miesto transporto pokyčių. Nors kai kurios iš šių idėjų, pavyzdžiui, skraidantys taksi ir 600 mylių per valandą greičiu keleivius gabenantys moduliai, atrodo nutolusios šviesmečius, daugelis šių permainų idėjų jau kuriamos, bandomos arba iki jų įgyvendinimo trūksta vos kelių reguliavimo žingsnių.

Tobulėjant transporto pasauliui, susiduriame su svarbiais klausimais. Kas bus atsakingas už automobilio be vairuotojo susidūrimo atveju patirtus nuostolius? Ar tai būtų vairuotojo automobilio draudimo bendrovė, ar gamintojo draudimas? Kol kas už avarijas moka automobilių bendrovės, kad nebūtų stabdomi moksliniai tyrimai ir taikomoji veikla, tačiau tai greičiausiai pasikeis, kai automobiliai be vairuotojo taps visuotinai paplitę.

Toliau apžvelgiame šias naujas technologijų tendencijas ir visuomenės pokyčius, kuriuos jos gali atnešti. Gilinkitės į problemas, kurias šios technologijos bando išspręsti užtikrindamos saugesnį ir patikimesnį transportą.

Kaip galėtų atrodyti transporto ateitis?

Inovacijos transporto srityje gali pagerinti mūsų gyvenimą, nes sumažins stresą, nerimą, išlaidas ir mirtį. Pateikiame šešias transporto inovacijas, kurios jau kuriamos:

Maglev traukiniai

Šie greitieji traukiniai naudoja magnetinę levitaciją iš galingų elektromagnetų, kad galėtų važiuoti dideliu greičiu, skleisdami mažiau triukšmo ir vibracijos nei tradiciniai traukiniai. Be to, dėl sumažėjusios vibracijos ir trinties jie rečiau vėluoja dėl oro sąlygų ir mechanikos.

Kadangi maglevo traukiniai nėra varomi iškastiniu kuru, jie taip pat yra palankesni aplinkai. „Variklis“ – tai magnetinis laukas, kuris sukuriamas sujungiant įelektrintas rites bėgių kelio sienelėse ir bėgiuose ir dėl kurio traukinys stumiamas į priekį.

Nuo 2018 m. veikia šešios viešajam naudojimui skirtos maglevo linijos. Visos šios linijos veikia Azijoje, tačiau tikimasi, kad jau 2020 m. maglevo traukiniai išplis ir JAV. Pirmasis JAV maglevo traukinys sujungs Vašingtoną ir Baltimorę, o vėliau jo maršrutas bus pratęstas iki Niujorko.

Skraidantys taksi

Šio oro transporto būdo prototipus jau kuria mažiausiai 20 bendrovių. Skraidantys taksi keleivius virš miestų skraidintų mažais lėktuvais. Tikimasi, kad šie skraidantys taksi galėtų saugiai ir už priimtiną kainą (pavyzdžiui, 70 JAV dolerių iš Manhatano į Kenedžio tarptautinį oro uostą) skraidinti keleivius, kurie netrukdytų žemėje esantiems žmonėms.

Didžiausi sunkumai, su kuriais susiduriama skraidantiems taksi, yra išlaidos ir taisyklės. Sukurti saugius, patvarius orlaivius už priimtiną kainą, atsižvelgiant į dabartines rinkos tendencijas, neįmanoma, o Federalinės aviacijos administracijos dar laukia ilgas reguliavimo procesas.

Automobiliai be vairuotojų

Šiuo metu vykstant bandymų etapams, automobilių be vairuotojo ateitis atrodo neišvengiama, nepaisant tam tikrų vartotojų abejonių. Atsispyrimas kyla dėl klausimų, susijusių su sauga ir taisyklėmis. Tesla autopiloto sistema jau veikia, tačiau pranešta apie keletą avarijų, nors Tesla pareiškė, kad „į avariją panašūs įvykiai“ vis dar kur kas labiau tikėtini išjungus autopilotą. Audi, Uber ir Volkswagen taip pat važinėja kelyje ir patenka į laikraščių antraštes dėl savo bepiločių transporto priemonių.

Vairavimas išsiblaškius yra pagrindinė mirties priežastis JAV keliuose, o automobiliai be vairuotojo tikisi tai visiškai panaikinti, nes transporto priemones valdys robotai, o ne žmonės. Be to, automobiliai be vairuotojo bus suprojektuoti taip, kad mažiau rizikuotų ir sumažėtų greičio viršijimo atvejų. Tačiau šie automobiliai turi didelę kainą – numatomos išlaidos viršija 100 000 JAV dolerių. Kai kurios kitos kliūtys – privatumo problemos, etiniai klausimai, teisinės pasekmės ir kt.

Pristatymo dronai

Pirmasis UPS dronas, gavęs Federalinės aviacijos administracijos sertifikatus, spalio mėn. pristatė receptinius vaistus į JAV namus. Iki šiol pristatymo dronams buvo taikoma mažiausiai apribojimų, o tai reiškia, kad FAA greičiausiai jau pritaria idėjai, kad būtų galima vykdyti komercinį pristatymą.

Nors ši technologija jau sukurta, dronai dar turės pereiti tam tikrus reguliavimo etapus, kol bus pradėti naudoti komerciniam pristatymui. Šiuo metu UPS gali pristatyti prekes tik kaimo vietovėse ir ligoninių miesteliuose. Kadangi dronai iš tiesų kelia pavojų gyvybei ir turtui, prieš FAA ir panašioms tarptautinėms reguliavimo institucijoms suteikiant jiems „tipo sertifikatą“, reikės įrodyti ilgalaikį patikimumą.

Požeminiai keliai

Elonas Muskas, įgyvendindamas požeminių kelių idėją, iš naujo įsivaizduoja tradicinį kelių projektavimą. Šia futuristine vizija siekiama išspręsti miestų infrastruktūros problemas kuriant 3D kelius. E. Muskas tiki, kad automobilių gabenimas po žeme, kuris, jo manymu, yra atsparesnis oro sąlygoms nei automobilių gabenimas į dangų, sumažins spūstis ir pagreitins susisiekimą.

By admin