Naujienos


Tikimasi, kad Elonas Muskas Palo Alto (Kalifornija) vyksiančioje automobilių gamintojo dirbtinio intelekto dienoje pristatys naujausią informaciją apie „Tesla“ visiškai savaeigę sistemą.

„Tesla“ jau seniai rengia įspūdingus renginius, kad sukeltų triukšmą ir žiniasklaidoje nušviestų būsimus, o kartais ir siektinus produktus. Iš dalies tai atgimimo susirinkimas, iš dalies įdarbinimo renginys, kurio metu tikintieji gali išvysti generalinio direktoriaus Elono Musko kalbą, o investuotojai gauna naujausią informaciją apie prioritetus ir pažangą.

Penktadienį Elonas Muskas surengs antrąją „Tesla“ dirbtinio intelekto dieną Palo Alto, Kalifornijoje, kur anksčiau buvo įsikūrusi jos pasaulinė būstinė. Neseniai išplatintuose kvietimuose buvo žadama pristatyti naujausius bendrovės dirbtinio intelekto pasiekimus, įskaitant:

Visiškai savarankiškai vairuojanti sistema, arba FSD, beta versijos sistema, kuriai vis dar reikia, kad prie vairo nuolat sėdėtų atidus vairuotojas;
Tesla Bot, dar žinomas kaip Optimus, humanoidas, kuris, pasak Musko, vieną dieną perims pavojingas, pasikartojančias ir nuobodžias žmonių užduotis; ir
Dojo – superkompiuteris, kurį Muskas yra sakęs, kad „Tesla“ FSD komanda gali panaudoti savo vairavimo sistemų „smegenims“ tobulinti, naudodamasi didžiuliu kiekiu vaizdo įrašų, kuriuos fiksuoja bendrovės automobiliai.
Praėjusių metų rugpjūtį vykusios pirmosios „Tesla“ dirbtinio intelekto dienos staigmena buvo humanoidinis robotas, kuris tuo metu iš tikrųjų buvo visiškai žmogiškas. Po to, kai inžinieriai išsamiai ir labai techniškai pristatė bendrovės vairavimo sistemos kūrimo darbus, į sceną išėjo žmogus, apsirengęs ankštu baltu kostiumu ir juodu šalmu, kuris sušoko trūkčiojantį šokį ir pranešė apie E. Musko pranešimą.

„Tesla“, ko gero, yra didžiausia pasaulyje robotikos bendrovė“, – sakė jis, aiškindamas, kodėl automobilių gamintoja dirba su robotu. „Mūsų automobiliai iš esmės yra pusiau protingi robotai ant ratų“.

Apie tai, kiek iš tikrųjų „Tesla“ automobiliai yra protingi, galima ne tik diskutuoti.

Likus kelioms dienoms iki šių Musko komentarų, JAV Nacionalinė kelių eismo saugumo administracija pradėjo tyrimą, ar bendrovės „Autopilot“ sistema yra ydinga, nes ja besinaudojantys vairuotojai ne kartą susidūrė su avarijų vietose esančiomis transporto priemonėmis, tarp jų ir su pagalbos tarnybų atstovais. NHTSA vasario mėn. pradėjo antrąjį defektų tyrimą.

Anksčiau šį mėnesį vienas Kalifornijos gyventojas San Francisko federaliniame teisme pateikė siūlomą grupės ieškinį, kuriame teigė, kad automobilių gamintoja „apgaulingai ir klaidinančiai“ reklamuoja savo pagalbos vairuotojui sistemas ir klaidina vartotojus, daugelį metų įtikinėdama, kad ji yra ties technologijos įvaldymo riba.

Nepaisant to, Muskas suteikė galimybę naudotis FSD maždaug 160 000 savininkų JAV ir Kanadoje. Kai vienas iš šių savininkų praėjusį mėnesį paskelbė vaizdo įrašus, kuriuose matyti, kad naujausia beta versija sunkiai įveikia dešinius posūkius, generalinis direktorius liepė klientui nesiskųsti. Kai kitas „Twitter“ gerbėjas pasiūlė, kad turtingiausiam pasaulio žmogui galbūt buvo bloga diena ir jis turėtų atsiprašyti, Muskas atrašė, kad ne – savininkas buvo neteisus.

Nuotaika per dirbtinio intelekto dieną, kurią E. Muskas atidėjo dar birželio mėnesį, kad „Tesla“ turėtų laiko sukurti veikiantį „Optimus“ prototipą, neabejotinai bus linksmesnė. Savo interneto svetainėje ir darbo skelbimuose bendrovė užsimena apie darbą prie dviratininko humanoido, skirto gamybai, logistikai ir bendriems tikslams.

„Kodas, kurį rašysite, bus paleistas milijonuose humanoidinių robotų visame pasaulyje, todėl jam bus taikomi aukšti kokybės standartai“, – rašoma valdymo inžinieriaus skelbime.

Vien tik „Tesla“ automobilių gamykloje, esančioje Fremonte, Kalifornijoje, dirba daugiau kaip 20 000 žmonių. Kiek iš šių darbo vietų panaikins robotai, toli gražu neaišku. Bandymas iš esmės automatizuoti gamyklą, kai pirmą kartą buvo pradėtas gaminti „Model 3“, baigėsi katastrofa. Vykdomasis direktorius dar 2018 m. prisiėmė atsakomybę už šią nelaimę, sakydamas, kad tai buvo jo klaida.